20 Temmuz 2013 Cumartesi

KÜBA-TRİNİDAD

Trinidad,  Unesco  tarafından dünyanın  korunmaya  alınmış  bölgelerinden  birisi.  Özgün  mimarisi  bu  seçim  için  belirleyici  olmuş.  Görülmeye  değer  bir  yer.  Tek  kusuru  kalınacak  doğru  dürüst  bir  konaklama  yeri  yok.  Olanlarda  iki-üç  yıldızlı  oteller.  İki-üç  yıldız  dediysem  bizim  ülkemizdeki  yıldız  sistemi  değil.  Bundan  dolayı  kalmaya  pek  cesaret  edemedi  açıkcası.  Bu  da  gidip  gelme  çok  uzun  bir  yolculuk  yapmamıza  neden  oldu.  Ama  buna  rağmen  dönüşte  otele  gelip,  birdeee Mambo  Club'a  dans  etmeye  gittik.  O  kadar da  yorucu  sayılmaz  yani.
           Odalarımıza  döndüğümüzde  yorulduğumuzu  anladık.  Allahtan  uyku  problemi  çekmiyoruz.  Bu  kadar  yorulunca  sanırım  doğal.
          Sabah  çok  erken  kalktık.  Çünkü  bugünkü  programımız  Catamaran  turu.  En  çok  merak  ettiğim  ve  katılmak  istediğim  tur  buydu.  Yunuslarla  yüzmek  hep  istemişimdir.  Küba'da kısmet  oldu.  Saat  09.00'da  otelimizden  gelip  otobüslerle  aldılar.  Marina'ya  gittik  ve  Catamaran  gezimiz  başladı.  Ben  daha  iptidai  bir  ortam  bekliyordum  ama  çok  profesyonel  bir organizasyonla  karşılaştık.  15  dk lık  bir  yolculuk  sonrası  yunuslarla  yüzeceğimiz,  okyanusun  ortasında  bir  adaya  geldik.  Adanın  ortasında  havuz  ve  üç  tane  yunus  bizi  bekliyor.  Bizim  yunusumuzun  adı  Jessica'ydı.  Öptü,  kucağımızda  yattı,  bizi  yüzdürdü.  gerçekten  çok  hoş  bir  deneyimdi.
          Buradan;  çok  güzel  bembeyaz  kumsalı  olan  Paco  Blanche  adlı  adaya  gittik  ve  öğle  yemeğimizi ( çok güzel  deniz  ürünleri  tabağı )  beyaz  şarabımız  eşliğinde  burada  aldık.  Sonrasında  da,  uçsuz  bucaksız  bembeyaz  kumsalda,  turkuaz  deniz  kenarında  güneşlenip,  yüzdük.
          Dönüş  yoluda  keyifli  geçti.  Dolu  dolu  bir  gün  geçirdik.  Akşam  dönüşte  anladık  ki  güneş  bizi  bayağı  yakmış.  Rüzgar  bize  ne  kadar  kuvvetli  bir  güneş  olduğunu  hissettirmedi.
         Dönünce  Varadero  şehir  merkezini  görmemiştik.  Oraya  gittik.  Yöresel,  otantik  işlemelerinin  satıldığı  bir  caddesi  var.  Zaman  geçirmek  burada  çok  kolay.  Ufak  tefek  hatıralar,  hediyeler  alayım  derken    nasıl  geçtiğini  alamıyorsunuz  zamanın.
         Akşam  yemeği  ardından  günün  değerlendirmesi  ve   hemen  yataklarımıza  çekildik.  bu  gezide  yattığımız  her  yeri  beğendik.  Sanırım  birazda  yorgunluktan.