10 Mart 2015 Salı

Capri Adası

Ya ben gerçekten tembel olmuşum sanki. Yine bir ara yine bir ara. Neyse çabuk toparladım bu sefer.
             Evet nerede kalmıştık. Notlarıma bakıyorum, ilk gün sanki birkaç gün gibi geçmiş. Gezilerin çoğunda böyle olmaz mı? Dört gün kalırsınız sanki bir hafta geçmiş gibi gelir insana. Neyse ikinci gün sabah erkenden kalkıp kahvaltı ya indik. Bugün istikamet Capri Adası. Dünyaca ünlü ada mevsimin de etkisiyle tıklım tıklımdır diye düşünüp biraz canımız sıkılıyor ama çare yok. Bütün günümüzü adada geçirme planımız. Srrento'dan Capri'ye ferryler var. Yirmi dakika sürüyor yol. İsterseniz motor kiralayıp gitmek de mümkün tabii. Biz ferryi tercih ettik. Çok da iyi etmişiz. Hava çok sıcak olduğu için biraz zorlandık gerçi ama değdi doğrusu.
            Capri , gezmiş olduğumuz diğer yerlerden daha gelişmiş bir yerleşim. Alışveriş imkanı Avrupa'nın herhangi bir şehri ile aynı. Hatta kalite biraz daha yüksek diyebilirim. Bizde bütün günümüzü kah gezerek, kah alışveriş burada feçirdik. Çok da eğlendik. Çok kalabalık olur demiştik, yanılmamışız. Adada mağazaların dışında , restoranlarda çok kaliteli geldi bana. Sizin anlayacağınız Capri'yi o kadar beğendik ki, bir daha ki gelişimizde burada kalmaya karar verdik. Çünkü vakit darlığından aklımızda kalanlar oldu. Bir motor kiralayıp, adanın etrafını görmek, denize girmek, çok ilginç mağaralar var fotoğraflarını gördük. Adadan en son ferry saat 18.30 da idi. Bizde onunla Sorrento'ya döndük. Akşam, meydanda çok güzel, şirin cafeler gözüme ilişmişti ilk gün onlardan birinde olmazsa olmaz pizzalarımızı keyifle yedik. Söylemeye gerek yok ama harika pizzalar var. Bilginizeeeee... Yemekten sonra Sorrento'nun çok meşhur bir caddesi var. Trafiğe kapalı. Aynı bizim İstiklal caddesi gibi. Aynı derecede kalabalık. Biz saat gece yarısını çoktan geçmişti oralardaydık. Sanki gündüz gibi kalabalıktı hala. Dondurmaları da çok güzelmiş. Gelmeden tavsiye etmişlerdi. Gerçekten çok güzel. Zaten yarım saat kuyrukta bekleyip ancak alabildik. Yine saati bir yaptık. Yeter artık. Yarın Vezüv ve Pompeii gezimiz var. Yorucu bir gün bizi bekliyor. Doğru otele...