10 Şubat 2011 Perşembe

KAPADOKYA 2

Günaydın.  Keyifli  bir  gün  olacağı,  belli  hava  pırıl  pırıl  güneşli  demek  isterdim.  Ama  sabah  04.30.  Her  yer  kapkaranlık.  Bu  saatte  niye  mi  kalktık?  Kalktık  çunkü  arkadaşlar  balona  binecek , bende  resimlerini  çekicem  demiştim  ya.  Lobide  buluşup,  balon  şirketinin  minibüsleri  gelip  bizi  alsın  diye  bekliyoruz.  Balonların  havalandığı  yer,  otelimize  çok  yakın.  O  yüzden  en  son  bizi  alacaklar.  Neyse  sonunda  geldi  ve  heyecanla  balonların  havalanacağı  yere  geldik.
 Etraf  çok  kalabalık.  Türk  olarak  nerdeyse  bir  tek  biz  varız  diyebilirim.  Bütün  yabancı  turistler  ve  bizler  heyecanla  balonların  şişirilmesini  bekliyoruz.  Hava  biraz  rüzgarlı.  Güvenli  uçuş  için,  uygun  hava  şartlarının  oluşmasını  bekliyoruz.  Bir  saatlik  beklemenin  sonunda,  maalesef  bugun  uçamıyacağımızı  bildirdiler.  Haydi  tekrar  otelimize  döndük.  Tabii  büyük  bir  hayal  kırıklığı  ama  yarın  sabah  tekrar  deneyeceğiz  inatla.  Saat  çok  erken  ama  hiç  birimizde  uyku  yok.  Sabah  ayazını  yemiş  veee  ister  istemez  ayılmışız.  Gün  doğumu  Kapadokya'da  çok  özel.  Tavsiye  ederim.  Bizde  arkadaşlarla,  güneşin  doğuşuna  şahitlik  edip,  biraz  da  olsa  dinlenmek  için  odalara  döndük.

Sabah  buluşup,  kahvaltıdan  sonra  gün  boyu  sürecek  turumuz  için  yollara  düştük  yine.  İlk  olarak  yeraltı  şehirlerinden  biri  olan  Derinkuyu'ya  gittik.  Derinkuyu  yeraltı  şehrinin  derinliği  yaklaşık  85 m'dir.  Bu  yeraltı  şehri,  bir  yeraltı  şehrinde  bulunan  tüm  özelliklere  sahip. ( ahır,  kiler,  yemekhane,  kilise,  şırahane  v.s. ).  Ayrıca  2.  katta  misyonerler  okulu  bulunmakta.  Geniş  bir  alan  olan  okulun  tavanı  yeraltı  şehirlerinde  pek  rastlanmayan  beşik  tonoz  ile  örtülü  ve  yeryüzü  ile  bağlantısız.  1965  yılında  açılan  Derinkuyu  Yeraltı  şehrinin  halen  yüzde  onu  gezilebiliyor.  Derinkuyu'daki  mistik  gezimizin  ardından  Kayaçların  ve  peribacalarının  birçok  şekilli  erozyona  uğradığı  Devrent  Vadisini  de  gezip,  oradan  da  Nevşehir  merkezine  10 km  uzaklıkta  bulunan  Uçhisar'a  geçerek  turumuza  devam  ediyoruz.  Kale  olarak  Hititler  döneminden  itibaren  yerleşmelere  sahne  olan,  doğal  konumu  nedeniyle  bir  hisar  görünümündeki  yapı,  tüm  Kapadokya  manzarasına  hakim  ve  tek  kelimeyle  olaganüstü.

Bugün  Ürgüp'ü  de  gezicez,  görüyosunuz  o  kadar  çok  gezicek  yer  var  ki,  Kapadokya'da  mesafelerde  yakın  olduğu  için  bir  günde  bir  çok  yer  görme  imkanı  buluyoruz. Üzüm  kültürü  ve  şarapçılığın  çok  yaygın  olduğu  bölgede  çeşitli  şarapları  tatmak  ve  tanımak  üzere  Şarap  Mahzenlerini  gezip,  şarap  nasıl  yapılıyor.  Bu  konuda  bayağı  bilgileniyoruz.  Otele  dönme  vakti  geldi  de  geçiyor  bile.  Herkes  odalarını  özlemiş,  konuşmalardan  onu  anlıyorum.  Akşam  yemeğinde  buluşmak  üzere,  odalara  çekiliyoruz.  Tabii  çıtır  çıtır  yanan  şöminelerimiz  bizi  bekliyor.

Akşam  yemeğimizi  otelin  çok  yakınında ( yürüyüş  mesafesinde )  Alaturka  Restoran'da  alıyoruz.  Kendine  has  mönüsü  var  restoranın.  Çok  lezzetli  gerçekten.  Her  gelişimizde  bir  akşam  yemeği  muhakkak  burada.  Siz de  deneyin  derim.  Yemeğimizi  afiyetle  yiyip,  otelimize  dönüyoruz.  Bu  ne  acele  diyorsanız,  söyleyeyim,  muhteşem  bir  fasıl  grubu  var  ve  otele  gelecek  bizim  için.  Her  sene  geldiğimizde,  otele  gelip  bizlere  çok  keyifli  saatler  geçirtiyorlar.  Halam ( Yıldız )  bizimle  olursa,  bu  keyif  ikiye  katlanıyor.  Çünkü,  hem  sesi  çok  güzeldir  halamın,  hemde  çok  güzel  dans  eder.  Bütün  gruba  yansır  onun  pozitif  enerjisi.  Öyle  olunca  da,  unutulmaz  anılarla  bir  daha  ki  Kapadokya  gezisini  düşünür  oluyor  herkes.  Bu  sene  de  sayesinde  muhteşem,  çok  eğlendiğimiz  bir  akşam  geçiriyoruz.  Sabaha  karşı  yatmaya  giderken,  baloncular ( balona  binen  grup ),  kara  kara  düşünüyoruz.  En  sonunda  yatmamaya  karar  verip,  biraz  dinlenip  ver  elini  balon.  Yarın  son  günümüz,  ama  çok  dolu  geçicek  yine.  Garanti  veriyorum.  Balon  maceramızdan  başlayarak,  yine  bütün  günümüzü  sizlerle  paylaşıcağım.  Buluşmak  üzere  diyor,  yine  çok  özel  Canan  fotoğraflarıyla  sizleri  başbaşa  bırakıyorum.