10 Şubat 2011 Perşembe

KAPADOKYA

Yine  buluştuk,  sevgili  dostlar.  Başlıktan  da  anladığınız  gibi  bu  sefer  Kapadokya'ya  gidiyoruz.  Havaalanında  buluşup,  Nevşehir'e  uçuyoruz.  Türkiye  gezilerine  başladığımda  ilk  geldiğim  yerlerden  biri  buralar.  İlk  zamanlar,  Kayseri'ye  inip  ordan  geliyorduk,  Kapadokya'ya.  Tabii  epeyi  bir  zaman  kaybı  oluyordu.  Şimdi  Nevşehir'e  gelip,  Kayseri'yi  de  görmek  için,  buradan  dönüyoruz.
Anadolu  deyince  nedense  ilk  aklıma  Kapadokya  geliyor.  Böyle  hissetmemde,  Ali  Canip  Olgunlu'nun  büyük  payı  var  sanırım.  Gezilerimizin  birinde,  buraya  gelirken  geziyle  ilgili  çok  hoş  bir  bilgilendirme  yazısı  hazırlamıştı.  Şimdi  o  yazıyı  sizlerle  paylaşmak  istiyorum.
Denizin  yüreğinde  yaşayan  insanların  ülkesi  olan,  ' Anadolu'nun  mistik  başkenti '  Kapadokya'ya  Hoşgeldiniz.  Erken  Hristiyanlık  döneminin  en  önemli  merkezi  olmakla  beraber  13.  yy  Anadolu  aydınlanmasını  başlatan  üç  dostun  ortasında  kalan  bir  merkezdir.  Bu  üç  dost ;  ' Sen  seni  bil  sen  seni '  diyen  Hacı  Bayram,  ' Her  ne  ararsan  kendinde  ara '  diyen,  Hacı  Bektaş  ve  ' Dost  bir  başka  sensin '  diyen,  Hz.  Mevlana  ile  tanımlanır.
Gönülden  gönüle  giden  yolda  sevgi  ile  yol  alan  ve  saygıyla  yol  veren  tüm  bilge,  salik,  alim  ve  canlar  adına  sizleri  sevgi  ve  saygı  ile  selamlıyorum......A.C. OLGUNLU
Eveeeet  bu  kadar  güzel  selamlamadan  sonra,  benimle  idare  edeceksiniz  ne  yazık  ki....

Uçaktan  inip  doğruca  her  geldiğimizde  artık  evimiz  gibi  hissettiğimiz  sevgili  Hasan  Kalcı'nın,  binbir  emek  ve  incelikle  meydana  çıkardığı,  gerçekten  olağanüstü  bir  butik  otel,  ' Anatolian  Houses '  da  kalıyoruz.  Biraz  Hasan  Bey'den  bahsetmek  istiyorum.  Şu  an  otel  olan  yerde  doğmuş  Hasan.  Bu  oda  da  doğmuşum,  şurada  oynarken  düşmüştüm  diye  anlatıyor  bize.  Otel  peri  bacalarından  oluşuyor.  O  yüzdenhiçbir  oda  bir  diğerine  benzemiyor.  Dünyada  en  romantik  oteller  listesinde.  Görmeye  değer  inanın.  Sırf  bu  otel  için  Kapadokya'ya  bir  daha  gidilir  diyoruz  ve  her sene  geliyoruz.  Otelin  bahçesinde  bir  çeşme  var.  Normalde  çeşmeden  su  akar  değil  mi ?  Hayır,  bu  çeşmeden  şarap  akıyor.  Bir  musluktan  beyaz  öbüründen  kırmızı  şarap.  Size  nasıl  anlatayım.  Muhakkak  görün  derim.  Bu  kadar  reklam  yeter  diyorum.  Artık  Kapadokya  turumuza  başlayalım  ne  dersiniz.

Türkiye'nin  her  yerinde  olduğu  gibi  burada  da  bizi  nasıl  rahat  ettirebilirim  diye  çabalayan  çok  efendi,  güleryüzlü  bir  şöförümüz  var.  Adı  Emrah.  Emrah  çok  genç  bir  baba.   Arabamızda  çok  havalı.  Yani  anlayacağınız  keyfimize  diyecek  yok  yine.  İlk  durağımız,  yanardağ  tüflerinden  oluşan  toprakların  yüzey  sularıyla  aşınması sonucu  oluşan  Göreme  Vadisi.  Bu  arada  gelir  gelmez.  Balon  turu  için  kimlerin  gideceğini  bildirdik.  Çünkü  çok  ciddi  bir  şirket.  Bu  sene  ben  balona  binmeyip,  onlarla  gidip  aşağıdan  resimlerini  çekme  görevini  üstlendim.  O  kadar  muhteşem  fotoğraflar  var  ki,  tabii  benim  çektiklerim  değil.  Canan  yine  döktürmüş.
Göreme  vadisindeki  gezimizden  sonra  çanak  çömlek  yapımı  ile  ünlü  olan  Avanos'a  geçtik.  Burada  bir  çömlek  atölyesinde,  çömlek  yapmayı  bizzat  yaşayarak  görüp  öğrendik. Çok  güzel  bir  deneyim  oldu  bizim  için.  Sonra  Göreme - Avanos  yolu  üzerindeki  sapaktan  2 km  uzaklıkta  bulunan  Zelve'ye  vardık.  Hrıstiyan  nüfusun  Müslümanlarla  birlikte  yakın  yıllara  kadar  yaşadığı  Zelve,  son  derece  ilginç  doğal  formasyonların  görülebileceği  bir  açık  hava  müzesi  sanki.  Kentte  birbirine  tünelle  bağlanmış  üç  vadi  boyunca  bir  çok  kaya  kilisesi,  manastır  ve  camii  bulunuyor.  Eski  yerleşim,  vadinin  duvarlarına  oyulmuş  kaya  evlerinden  oluşuyor.  1924  mübadelesi  sırasında  buradaki  Rumlar  göç  etmiş,  yerine  Türkler  yerleştirilmiş.  1952  yılında  ise  köy  tamamenboşaltılmış.  Bölgede  15  kilise  var.  En  büyük  olanlar,  Üzümlü  Kilise  ve  Geyikli  Kilise'dir.  Keşişler  vadisi  denilen  bölümde  St.  Simon'un  inzivaya  çekildiği  söylenen  üç  başlı  bir  peribacası  görülmeye  değer  gerçekten.
Ayy  ne  notlar  almışım.  Kendimle  gurur  duydum  valla.  İlk  gün  için  epeyi  yorulduk.  Artık  otele  dönüyoruz.  Çünkü  otelde  odalarımızdaki  şömineler  yakılmış,  bizi  bekliyor.  ( Onun  için kesinlikle  kış  mevsimi  geliyoruz.)  Odalardan  çıkmak  istemiyoruz  bu  arada.  Ama  yemekten  sonra  Saruhan  Kervansarayında  Mevlevi  Sema  Ayinini  izlemeye  gideceğiz.  Harika  bir  yer.  Böyle  bir  atmosferde  sema  izlemek  ayrı  bir  zevk.  Sema  töreni  deyip  geçmek  içimden  gelmedi.   Aslında  Konya  gezisini  yazarken  bahsedicektim  ama,  dedim  ya  geçemedim.
Sema,  kulun  hakikate  yönelip,  akılla - aşkla  yücelip,  nefsini  terk  ederek,  Hakk'ta  yok  oluşu  ve  olgunluğa  ermiş,  kamil  bir  insan  olarak  tekrar  kulluğuna  dönüşüdür.  Sema  töreni  yedi  bölümdür. Her  bölümünde  ayrı  bir  manası  vardır.
Sema'yla  ilgili  bu  kadar  bilgi  yeter.  Tadı  damağınızda  kalsın  diyooor  ve  detayları  Konya  turuna  bırakıyorum.

Gerçekten  tören  çok  güzeldi.  Hepimiz  mutlu  mutlu  otelimize  şöminelerimizin  başına  döndük.  Bu  günlük  bu  kadar.  Sizi  rüya  gibi  fotoğraflarla  baş başa  bırakıyorum.  Yarın  Kapadokya'daki  ikinci  günümüzde  buluşmak  üzere.