12 Şubat 2011 Cumartesi

KAPADOKYA 3

Artık  bugün  son  günümüz,  akşam  uçağıyla  Kayseri'den  dönücez.  Onun için valizlerimizi  kapatıp,  kahvaltıda  buluştuk.  Farkındaysanız  balon  grubu  ve  ben  hiç  uyumadık.  Ama  dediğim  gibi,  soğuğu  yiyince  hepimiz  ayıldık.  Söylemeyi  unuttum.  Otelin  bir  köpeği  var  adı  Whiskey,  her  sene  alıştık  artık  gelince  gözümüz  arıyor.  Bu  sene  bir  arkadaş  bulmuş,  o  da  Soda.  Evet  ama  Soda  bir  kedi.  Çok  iyi  dost  olmuşlar.  Bize  yani  bütün  insanlara  çok  güzel  bir  örnek  oldular.  Sıra  son  gün  turumuzda.  Nereye  mi ?  40  kapı  ve  4  makam  felsefesi  ile  eğitim  veren  dergahların  en  büyüğü  olan  Hacı  Bektaş  Veli  dergahına.  Hacı  Bektaş  Veli  ziyaretleri  beni  nedense  çok  etkiler.  Her  sene  Kapadokya  gezimize,  o  yüzden  daha  bir  coşkuyla  ve  koşarak  geliyorum  diyebilirim.  Dergah  çok  geniş  bir  alanda.  Bahçesinde  birçok  türbe  var.  Hocası  Balım  Sultan'ında  türbesi  orada.  Havaya  muhteşem  bir  dinginlik  hakim.  Bu  da  insanın  orada  kalma  süresini  uzatıyor,  ister  istemez.  Hacı  Bektaş  ziyaretimizin  ardından,  Ürgüp'ün  6  km  batısında   doğal  güzellikleri  ve  tarihsel  özellikleri  ile ilgi  çekici  bir  kasaba  olan  Ortahisar'ı  geziyoruz.  Ortahisar'ın  ortasında  içi  oyuk,  oda  ve  salonları  bulunan  dev  bir  peribacası  olan  bir  kale  var.  Farkındaysanız  o  kadar  çok  yer  gezdik  ki,  iyi  ki  küçük  küçük  de  olsa  notlar  almışım,  yoksa  işim  çok  zor  olucaktı  sanırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder